DTP = Desktop Publishing
Skrót DTP po rozwinięcu oznacza desktop publishing i ogólnie oznacza proces specjalistycznego przygotowywania różnego rodzaju materiałów do druku, tudzież innych usług z obszaru szeroko rozumianej poligrafii. Termin DTP nie sprowadza się tylko i wyłącznie do zaprojektowania danego dokumentu/materiału i odpowiedniego przygotowania go, by po wydrukowaniu miał on właściwą i pożądana przez nas formę - skrót DTP oznacza również samo "fizyczne" wykonanie określonej usługi poligraficznej.
Specjalista, czyli operator DTP
Aby zostać specjalistą z zakresu przygotowywania materiałów do druku itp, czyli operatorem DTP, należy posiadać rozległą wiedzę z wielu dziedzin, która nie sprowadza się tylko i wyłącznie do obsługi wybranego programu graficznego (InDesign, Photoshop, Illustrator itp), ale także do znajomości tematyki np typografii, kaligrafii itd.
DTP - terminologia
Istnieje setki specjalistycznych pojęć związanych z DTP - do najczęściej używanych należą na pewno impozycja, introligatorstwo, paginacja, abrewiatura, bigowanie, szeryf, offset i łam. W następnych artykułach postaramy się wyjaśnić choć część z pojęć związanych z obszarem DTP.
Przygotowanie materiałów do druku jest kwestią bardzo istotną - szczególnie w wypadku druku offsetowego, gdzie każdy nawet najmniejszy błąd przy projekcie sprawi, iż wydruk będzie wydrukowany źle. Jeśli mówi o przygotowywaniu do druku, warto też zaznaczyć konieczność doboru wysokiej jakości farb, gdyż w innym wypadku taki wydruk może nie wyglądać zbyt ładnie. Dlatego umiejętne przygotowanie i jakościowe farby to kwestie najistotniejsze.
OdpowiedzUsuńLektura sprawiła nam przyjemność. Dziękujemy.
OdpowiedzUsuńFajny artykuł.
OdpowiedzUsuńBardzo fajnie napisane. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńBardzo fajnie opisane podstawy druku i tego czym jest dtp. Moim zdaniem bardzo fajnie sprawdza się za to każdy materiał promocyjny który służy budowaniu naszej marki. Jak czytałam w http://biznes-world.pl/jak-materialy-promocyjne-wplywaja-na-wizerunek-marki/ to w sumie jest kilka które zasługują na uwagę.
OdpowiedzUsuńNaprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńAkurat jeśli chodzi o same techniki druku i przygotowanie do niego to jest to dość złożony proces. Fajnie również sprawdzają się kalendarze firmowe http://www.secus.pl/kalendarze-firmowe-3-powody-dla-ktorych-warto-je-miec i ja bardzo chętnie z nich również korzystam.
OdpowiedzUsuń